Ge blod - ge liv!

Idag var jag och lämnade plasma på blodcentralen. Det gick bra. Men jag blev lite matt efteråt. Inte lika mycket som sist då jag var tvungen att sova i ett par timmar då jag kom hem dock :)
Maskinen som blodet går igenom är ganska intressant. Blodet centrifugeras och det är bara plasman som dom tar till vara på. Blodet får man tillbaka där det kom ifrån :) Dom fick ungefär en halv liter plasma av mej.
Ni som inte lämnar blod eller plasma, gör det! Man får ju en fin present varje gång också. Jag valde två boda nova glas och en tjugilapp.



Jag blir alltid så kall när jag lämnar plasma, så jag brukar ha armen på en värmedyna (ibland har jag dynan runt hela armen) och ett täcke på mej. Också får man ligga och se på tv tills man är klar. Det tar ca 45 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0