Den s.k. Hundcoachen i tv4+

Fredde Steen är hundcoachen som har sitt program just efter Cesar Milan på tv4+. Ingen har väl undgått Cesar?? Från början tyckte jag att han var för hård, sen gillade jag honom. Nu gillar jag honom inte! haha. Visst, han har ju fått fina hundar. Men hur mycket vet man om hur dom egentligen är? På tv så får man ju bara se ungefär 10 minuter med varje hund. Och som alla som nån gång försökt träna med en hund, så vet man hur lång tid det tar att uppnå nåt resultat. Men det blir ju inga tittarsiffror om allt skulle visas.

Jaja, åter till Fredde.
Jag såg ett avsnitt för några veckor sen, för att få se vad han var för en kille. Visste inte riktigt vad jag skulle tycka. Jag var väl en aningens skeptisk... Men nu kollade jag i ett par minuter. Det var en hane som inte gillade andra hanar (känner igen det problemet, hehe). Fredde ryckte och slet i kopplet och gormade. Hunden gjorde utfall mot en annan hund, Fredde koppelkorrigerade och sa åt hunden att sitta. Ja det låter väl inte såå konstigt. Men hunden satt sej så fortsatte han att rycka i kopplet och säga sitt. Sen så förklarade herr Steen att det är viktigt att vara lugn när hunden jagar upp sej.
Ja oj vilken lugn och harmonisk stämning han sänder ut till hunden. öh.

Han får säkert den där stackars hunden att inte göra utfall så länge han själv är där. Men sen när vardagen kommer tillbaka för matten så tror jag inte att det funkar...

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det kan ju tyckas lite korkat att lägga Fredde Steen strax efter Cesar,eller MYCKET korkad!

Jag skulle inte lämna Uno 2 minuter med honom,gillar inte alls hans sätt..

Nä tacka vet jag Cesar Millan!

2008-12-03 @ 11:18:39
URL: http://annelihaggbom.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0