MÄH!!!

Hihi nu kom jag på att tänka på en jätterolig grej som hände idag när vi var och handlade på ica maxi idag :D  Både jag och Björn har skrattat åt det flera gånger idag. Det är kanske inte så kul för dom som inte har den sortens humor eller inte var där.

Så här var det. Vi var vid hårproduktershyllan och det var ganska trångt med kundvagnar. Det var en kvinna som skulle köra förbi oss med sin kundvagn som jag inte riktigt såg. Också sa jag "jag vill köpa brun-utan-sol!" sådär typiskt tjejigt sagt. Då sa Björn "Du kan ju börja med att flytta på dej". Och han sa det ganska katigt, fast på skämt! Kvinnan som skulle förbi blev helt paff och utbrast "MEH!" och jag och Björn började gapskratta. Så hela dagen har vi gått omkring och sagt "meh" till varandra. hihi.
Ja det var väl inte så kul för er läsare kanske. Men vi hade kul. hihihi
Hoppas att hon fattade att det var ett skämt då vi började skratta, stackarn. Tur att Björn är snällare än så :D

Kommentarer
Postat av: Ángelica

Haha.. jag skrattar! Detta påminner LITE om bioinccindenten.. :) Kommer du ihåg? När Björn bjuder på djungelvrål, Micke tackar nej och jag tar några.. Sen tar Micke av mig! och jag utbrister MÄH!!! ;)

2009-04-30 @ 09:01:34
Postat av: Ingvar

Uttrycket "MÄH" är väldigt uttrycksfullt, användbart och kraftigt underskattat tycker jag. Användes flitigt även på 60-talet. Finns tyvärr inte (ännu) i SAOL. Du vet väl att hela SAOL finns på nätet nu?

www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx

2009-05-06 @ 22:30:50
Postat av: Ingvar

Uttrycket "MÄH" är väldigt uttrycksfullt, användbart och kraftigt underskattat tycker jag. Användes flitigt även på 60-talet. Finns tyvärr inte (ännu) i SAOL. Du vet väl att hela SAOL finns på nätet nu?

www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx

2009-05-06 @ 22:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0