Det luktar apa om mattes bak

Jag bakade ju häromdan. och lämnade er ovetande om vad! Vilken cliffhanger!

Det jag bakade var hundgodis. Mille kan ju som bekant inte äta nötkött och mjölk. Så jag skulle göra egna med kycklinglever. Kokade först leverna i ca 15 minuter. Det luktade apa. Råkade koka över tillåme. Huvva. Sen så skulle då levern mixas med smör. Och sen blandas med lite olika mjöler. Leverblandning under naglarna. Vad mysigt. Det var så äckligt att jag nästan grät (sant). Sen skulle det kavlas ut stansas figurer. Jag lyckades bränna första plåten! Antingen gjorde jag för tunna kakor, elelr så var receptet fel. Brännt blev det iallafall och brandvarnaren tjöt.
Sen blev det fem plåtar som blev bra iallafall. Det var så varmt och kvalmigt i köket och allt var bara äckligt.





Men hundarna tyckte att det var gott iaf. Tur för dom, annars hade dom fått sej ett snack...

Kommentarer
Postat av: Elin

Oho va trevligt! Kanske måste prova jag med... Zombra den grisen äter ju inte allt.. primadonnan där :)

2009-01-05 @ 00:22:27
URL: http://hundenzombra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0