Vackra saker

Jag sitter och kollar på vackra saker på nätet. Det trycker på bröstet och jag får en klump i magen. Cupcake is the new black. På riktigt.
Det var som när jag satt hemma vid datorn i Stöcke för kanske 8 år sedan. Sidan som jag skulle kolla på laddades upp trögt (var det tillåme på modemtiden?) och det var bara bakgrunden som hade kommit fram. Webläsaren var helt rosa. Och jag sa inom mej; "rosa, det är min kraftfärg". Flummigt, eller hur? Men efter den dagen, och många år framöver, så älskar jag rosa! Min första tanke då jag ser något jag vill ha och den finns i olika färger, så vill jag alltid ha den rosa. Om jag ser något som är rosa i ögonvrån så måste jag alltid kolla en extra gång vad det är.
Nu har mitt rosa behov trappats av ganska mycket. Jag har inte halva garderoben med rosa kläder längre. Bara några få accessoarer. Och jag har förstått att det finns många andra färger som är fint. Förut var allt antingen svart eller rosa.
Nästan lika intresserad har jag varit av döskallar. Det finns också kvar, fast inte heller i samma utsträckning.

Men nu är det alltså cupcakes. I need them!!



Kommentarer
Postat av: Nina

Samma här, på senare år har jag insett hur mkt jag egentligen älskar rosa. Jag som i så många år vägrat erkänna det för mig själv :O

2009-01-21 @ 10:36:33
URL: http://heccan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0